Ny hemsida

27 januari, 2019 av Robin Dovnäs

Välkomna till Hultsfred Scoutkårs nya hemsida.

Vi hoppas ni kommer att besöka den ofta och finner den information som ni söker. Ni kommer få en liten genomgång här hur ni tar er runt på hemsidan och vad ni kan hitta på den.

Kalender

Vi kommer alltid att hålla kalendern uppdaterad med alla avdelningsträffar och andra aktiviteter som kåren har. Varje avdelnings terminsprogram hittar ni om ni går in på en händelse i kalendern som heter exempelvis ”Spårare – Terminsprogram”. Ni kommer också hitta anmälningsformulär, om det är en aktivitet som kräver en anmälan, i den händelsen i kalendern. Det går också att se distriktets kalender genom att välja ”Distriktet” uppe till höger. Väljer ni ”Riks” ser ni nationella händelser.

Puffar

Här kommer vi lägga ut lite större aktiviter och annan information som kåren vill förmedla. Är det en händelse som kräver anmälan kommer vi lägga ut en puff här så ni snabbt hittar dit, och inte behöver bläddra igenom kalendern.

Nyheter

Här lägger vi ut sådant som vi vill förmedla till alla i kåren och det är oftast sådant som vi även lägger ut på Facebook och Instagram också. Som denna nyheten om hemsidan. Här kan ni också se nyheter från distriktet eller riks genom att välja det uppe till höger.

Sociala kanaler

Här hittar ni inlägg från Facebook. Det är både inlägg från vår egna Facebook-sida men också från Scouternas Facebook-sida. Väljer ni ”Twitter” uppe till höger kan ni se Scouternas twitter flöde.

Menyn

För att navigera er runt på hemsidan måste ni använda menyn som ni hittar uppe i det högra hörnet. Om ni vill se och gå in på underrubriker i menyn, trycker ni på pluset som finns till höger om huvudrubriken.

Hoppas ni gillar sidan, och skulle det vara något ni saknar eller hittar som är fel. Kontakta oss gärna via formuläret ni hittar under ”Kontakt”.