Barn och unga på Jamboree17

Engagera dig i

Hultsfreds Scoutkår

Det finns många olika funktioner som man kan engagera sig med i kåren. Vi behöver hjälp med det mesta. Är ni intresserade av något i listan nedan är det bara att ta kontakt med någon i kåren.

Finns det något annat som ni har som intresse att hjälpa oss med, än det som står nedan, kontakta oss då med. All hjälp är välkommen.

SIDAN ÄR UNDER UPPBYGGNAD.
Men är ni intresserade är det bara att kontakta någon av oss.

Som förälder

kan ni vara ett extra par ögon och händer på våra scoutmöten. Ledarna planerar aktiviteter i förväg och delar då ut en uppgift när mötet startar. Det går också bra att bara närvara på ett möte för att stötta. Extra vuxen närvaro är alltid välkommet och behöver inte anmälas i förväg.

Som ledare

får man vara med och planera möten och sedan utföra aktiviteterna med scouterna. Som regel är man alltid två ledare per avdelning/patrull. Så stöttning kommer man att få. Och som ledare får man utbildningar genom Scouternas Folkhögskola som exempelvis, Leda Scouting, Leda Avdelning, Leda Kår mm. Utbildningskostnad står vårt distrikt för, upp till 2.000 kronor per år och ledare.

Som styrelseledamot

är ni med i kårens styrelse. Här kan man påverka kårensverksamhet….

Som stugfogde

får man hjälpa till med huset och gården. Det finns alltid något att göra…..