Barn och unga på Jamboree17

För ledare

Att vara scoutledare är en spännande resa som aldrig tar slut. Varje dag lär du dig något nytt av dina scouter eller av dina ledarkollegor. Målspår, lyssnande och stödjande ledarskap, symboliskt ramverk, deltagandemärken och bevismärken, det är mycket som ryms inom Scouternas program.

Ibland kan det vara svårt att se hur allt hänger samman och på vilket sätt du som scoutledare kan förvandla alla fina ord till rolig och lärorik verksamhet för scouterna.

Hur du gör det och mycket mer kan du lära dig om du går någon av Scouternas  ledarutbildningar. Genom att gå en utbildning lär du dig mer om Scouternas program, barns utveckling, friluftsliv och ledarskap.

En trygg och kunnig ledare gör barn och ungdomar redo för livet. Och dessutom är det ju så roligt att gå en ledarutbildning!

Du hittar mer information om Scouternas utbildningar och vilken andra verktyg som finns för dig som ledare via länkarna nedan.